فهرست بستن

از مدال آوران المپيك سیدنی تجلیل شد

مراسم تجليل از مدال آوران المپيك سيدني با حضور تعدادي از ورزشكاران و مربيان كشورمان در موسسه فرهنگي علي مراديان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي ايسنا، در اين مراسم، سيد امير حسيني دبيركل كميته المپيك با اشاره به مسابقات المپيك در دوره‌هاي گذشته، اظهار داشت: المپيك سيدني حساسيت‌هاي ويژه‌اي داشت و ما دچار مشكلات خاصي شديم. زماني كه اميد اول ما براي مدال طلا (شاهين نصيري نيا) دچار حادثه شد، استرس زيادي پيدا كرديم و نگاه ما به ديگران دوخته شد.

دبيركل كميته المپيك خاطرنشان كرد: حسين توكلي، اولين مدال را براي كشورمان در سيدني بدست آورد و كار مشكلي را انجام داد. حسين رضا زاده نيز رشادت زيادي از خود به نمايش گذاشت و در سن 22 سالگي، علاوه بر كسب قهرماني جهان و المپيك، توانست شعار قوي‌ترين را نيز براي كشورمان بدست آورد. عليرضا دبير نيز در ميدان بزرگ المپيك كه بسياري از قهرمانان نام‌آور اوت شدند، به فينال راه يافت و با شجاعت مدال طلا را به گردان آويخت. اما عباس جديدي متاسفانه تمرينات خود را دير آغاز كرد و نتوانست موفقيتي به دست آورد. امير خادم هم با ناداوري‌ها از كسب مدال دور ماند. هادي ساعي نيز در تكواندو اولين مدال را براي كشورمان به ارمغان آورد. حسيني تصريح كرد: ما از همان آغاز براي كسب مدال بر كشتي، وزنه‌برداي و تكواندو حساب مي‌كرديم و اين در حالي بود كه در المپيك‌هاي گذشته ما 3 مدال طلا بدست نياورده بوديم. اين دوره از بازي‌ها از اهميت بسيار زيادي برخوردار بود به گونه‌اي كه 30 هزار عكاس و خبرنگار آن را پوشش مي‌دادند.

دبيركل كميته المپيك در پايان با اشاره به مسابقات دوره‌ي بعد (آتن – يونان) تصريح كرد:‌ كار زير بنايي براي مسابقات المپيك آتن از هم اكنون آغاز شده است. بر اساس همين گزارش بعد از سخنان دبيركل كميته المپيك، جوايزي به حسين رضا‌زاده، عليرضا دبير، حسين توكلي، ‌هادي ساعي و تعدادي از مربيان اهدا شد. شايان ذكر است كه به حسين رضا زاده، عليرضا دبير و حسين توكلي به پاس كسب مدال طلا (هركدام) 30 سكه بهار آزادي و به هادي ساعي براي كسب مدال برنز 15 سكه اهدا شد.

همچنين به مربيان تيم‌هاي كشتي، تكواندو و وزنه‌برداري 10 سكه اهدا شد. ضمنا جايزه‌ي ويژه‌ي فدراسيون كشتي به عليرضا دبير معادل 5000 دلار در پايان مراسم اهدا شد. بر اساس همين گزارش، حجه‌الاسلام علي يونسي، وزير اطلاعات براي دقايقي در مراسم فوق حضور يافت.

مطالب مرتبط