فهرست بستن

با وجود الگوهائی چون تختی وپوریای ولی، بروز حوادث اخیرتلخی بیشتری می یابد

اعضا ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد جهان پهلوان تختی روز گذشته به اتفاق رئیس فدراسیون كشتی با سیدامیر حسینی معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی دیدار و در ارتباط با هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم گفت وگو كردند.

به گزارش ایسنا،در جریان این نشست حسینی طی سخنانی ضمن تقدیراز فعالیت‌های مردمی ستاد برگزاری مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی گفت: كار این كمیته كاری خداپسندانه و در جهت گسترش اخلاق پهلوانی و فتوت و جوانمردی در جامعه است .

وی با تاكید بر شخصیت و صفات پهلوانی و اخلاقی جهان پهلوان تختی برلزوم و ضرورت اشاعه ارزشهای فرهنگی و جوانمردی در ورزش تصریح نموده وگفت: در برگزاری این مراسم باید كارهای نو و تازه ای كه بتواند زمینه ساز گسترش هر چه بیشتر ارزشهای معنوی و اشاعه فضایل اخلاقی در جامعه باشد،مد نظر قرار گیرد.

سیدامیرحسینی همچنین با ابراز تاسف از وقوع حوادث اخیردر فوتبال كشور گفت: ورزشكاران ما همواره در میادین بین‌المللی حضوری شایسته داشته‌اند و كسب كاپ اخلاق در جام جهانی ، جام ملت‌های آسیا و بازیهای آسیایی تایلند نشانگر قابلیت‌ها و ارزشهای والای اخلاقی ورزشكاران ما می‌باشد. ضمن اینكه در جامعه‌ای كه نمونه‌هایی چون مرحوم تختی و پوریای ولی الگوی عملی رفتار ورزشكاران ایرانی هستند بروز چنین حوادثی شایسته نیست.

وی افزود: برای مقابله با این پیشامدهای ناگوار تمامی دست‌اندركاران امور فرهنگی، تربیتی و ورزشی جامعه باید با احساس مسئولیت مسایل و مشكلات رابه صورت بنیادی و ریشه‌ای بررسی كنند.

بنا بر این گزارش در ادامه ی این ملاقات پرویز سیروس پورنیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری مراسم در سالهای قبل و اقدامات انجام شده برای سال جاری، خواستار همكاری بیشتر واجرا طرح های فرهنگی گسترده‌تر شد.

وی در پایان گفت: مراسم امسال روز شنبه 17 دی ماه با حضوراعضا جامعه ورزش و علاقه‌مندان برگزار می‌گردد،ضمن اینكه با توجه به فرارسیدن سال امام علی (ع) برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه انجام شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: ورزشی
1379/10/12 01
-01-2001 12:50:38
7910-00867: کد خبر

مطالب مرتبط