فهرست بستن

گسترش ورزش همگاني يك مسئوليت همگاني است

رييس آكادمي كميته‌ي ملي المپيك گفت: گسترش ورزش همگاني يك مسئوليت همگاني براي اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش ايسنا، سيد امير حسيني در گفت‌وگو با ستاد خبري نخستين همايش دوچرخه سواري «حركت سبز» در تهران گفت: ورزش ميراث مشترك تمامي انسان‌ها از گذشته‌هاي دور بوده و همه بايد در رشد و شكوفايي آن تلاش كنند.

وي افزود: ورزش كردن علاوه بر يك رقابت عضلاني، اقدامي براي رشد جسماني افراد به شمار مي‌آيد كه اين رشد جسماني در سلامت فكري و روحي افراد تاثيرگذار است.

رييس آكادمي كميته‌ي ملي المپيك اظهار داشت: اين كميته هميشه براساس منشور كميته‌ي ملي المپيك بر گسترش معيارهاي اخلاقي بوسيله ورزش تاكيد كرده و برنامه‌هايي را در طول سال در اين خصوص برگزار مي‌كند.

حسيني با اشاره به اينكه ورزش همگاني شاخص مناسبي براي هر فرد در رسيدن به آمادگي مطلوب جسماني است، گفت: گسترش ورزش‌هاي همگاني مي‌تواند در سلامت جوامع نيز نقش بسزايي را ايفا كند.

وي در خصوص برگزاري همايش دوچرخه سواري «حركت سبز» در تهران گفت: اميدوارم برگزاري اين همايش آغازي براي رشد و شكوفايي ورزش‌ همگاني و مخصوصا رشته دوچرخه سواري در كشور باشد. حسيني اضافه كرد: هم اكنون ورزش دوچرخه سواري با تنوع خاصي كه در شاخه‌هاي آن در سطح قهرماني بوجود آمده است از جذابيت خاصي در ميان نوجوانان و جوانان برخوردار است.

وي افزود: امروزه با گسترش رشته‌ دوچرخه سواري كوهستان امكان استفاده تمامي اقشار جامعه از اين وسيله بوجود آمده و اميدوارم با برگزاري چنين همايش‌هايي بر رشد و توسعه اين ورزش افزوده شود. بزرگترين همايش دوچرخه سواري با نام «حركت سبز» جمعه آينده با حضور 15 هزار دوچرخه سوار در تهران برگزار مي‌شود.

مطالب مرتبط