فهرست بستن

امیرحسینی از افزایش سهمیه‌ دوومیدانی ایران در پارالمپیك آتن خبر داد:  بررسی میزبانی مسابقات ویلچرگیمز و قطع عضوی‌ها

1382/08/11
11-02-2003
09:40:56
8208-04001: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: قهرمانی – همگانی

عضو هیات اجرایی فدراسیون ورزش‌های با ویلچر اعلام كرد: دفتر منطقه‌ای ورزش‌های با ویلچر و فدراسیون قطع عضوها، از سال آینده بنا به تصویب هیات رییسه فدراسیون جهانی و با تایید فدراسیون جانبازان و معلولین و كمیته‌ی ملی پارالمپیك در كیش افتتاح خواهد شد.

سید امیر حسینی كه به همراه تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین در مسابقات جهانی نیوزیلند حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، كسب 43 مدال طلا، نقره و برنز در این مسابقات را بسیار موفقیت‌آمیز دانست و تصریح كرد: دومین دوره مسابقات ورزش‌های با ویلچر و قطع عضوها، با بیش از 800 ورزشكار در 10 رشته‌ی ورزشی برگزار شد كه ورزشكاران كشورمان در رشته‌ی دوومیدانی، موفق به كسب 19 مدال طلا، 15 نقره و 9 برنز شدند.

وی افزود: با توجه به همكاری مشترك فدراسیون جهانی ورزشهای با ویلچر و سازمان جهانی ورزش معلولین در رشته‌ی قطع عضوها، در برگزاری همزمان این بازیها، بنا به تصویب هیات اجرایی، این دو سازمان از سال آینده در قالب یك سازمان جدید فعالیت خود را آغاز خواهند كرد. همچنین برگزاری اولین دوره بازی‌های جوانان معلولین جهان، در سال 2004 و در استوك مندیل انگلستان، مورد تصویب هیات اجرایی قرار گرفت.

امیرحسینی خاطرنشان كرد: در نشست هیات اجرایی فدراسیون ورزش‌های باویلچر و قطع عضوها، علاوه بر اینكه تقویم چهار ساله‌ی این فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید، پیشنهاد میزبانی مسابقات منطقه‌ای در رشته‌های ویلچرگیمز و قطع عضوی‌ها به ایران داده شد كه در حال بررسی هستیم و بعد از افتتاح و راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای ورزش‌های با ویلچر و قطع عضوها، در این باره اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به كسب 43 مدال در مسابقات جهانی نیوزیلند، خوشبختانه تعداد سهمیه‌های ورزشكاران دوومیدانی كار برای پارالمپیك آتن، از 17 سهمیه به 25 سهمیه افزایش پیدا كرد و لذا امیدوارم در یونان نیز شاهد موفقیت هر چه بهتر این تیم باشیم.

مطالب مرتبط