فهرست بستن

امیرحسینی در جمع خبرنگاران: افتتاح سالن زورخانه در تاجیكستان

1383/07/19

 10-10-2004

 14:42:11

  8307-07763: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران

سرویس: قهرمانی – همگانی

اولین همایش علمی بین‌المللی ورزش باستانی با حضور مقامات بلند پایه‌ی كشور و مسوولان سازمان تربیت بدنی صبح امروز در محل آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و امیر حسینی رییس كمیته‌ی فرا ملی كردن ورزش زورخانه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

مهندس محسن مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی در ابتدای این همایش بین‌المللی گفت: ظرف یكی دو ماه آینده زورخانه‌هایی در كشور تاجیكستان و همچنین در قرقیزستان، لبنان،‌عراق و آلمان با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم این كشورها با ورزش‌های باستانی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با ارایه‌ی كمك‌های مهندسی و راهنمایی به منظور رعایت اصول معماری سنتی ایرانی در زورخانه‌ها، از ساختن زورخانه در كشورهایی دیگر حمایت می‌كنیم.

مهرعلیزاده افزود: یكی از رشته‌های تورسیم و ورزش، توریسم ورزشی است كه نقطه‌ی اتصال ورزش و تفریح به شمار می‌آید. پس از شكل‌گیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشاور ورزشی در این سازمان انتخاب شد كه هم‌زمان مشاور توریسم سازمان تربیت بدنی نیز هست، تا از این طریق همكاری میان سازمان‌های توریسم و ورزش گسترش یابد.

رییس سازمان تربیت بدنی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای گسترش و ترویج ورزش‌های باستانی در كشورهای دیگر گفت: تا كنون مراسم و جشنواره‌هایی برای معرفی ورزش‌های باستانی در كشورهای اروپایی به ویژه كشورهایی كه ایرانیان در آنها سكونت دارند، برپا شده است همچنین یكی از كمیته‌های فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های باستانی به توسعه و گسترش ورزش‌های باستانی اختصاص یافته تا در كنار برنامه‌های متنوع خود جشنواره‌ها و مراسم ورزش‌های باستانی را در كشورهای مختلف سازماندهی كند.

مهندس مهرعلیزاده گفت: در گسترش ورزش‌های همگانی نه تنها به ترغیب مردم برای پیاده روی، دوچرخه‌سواری با اسكیت نظر نداریم، بلكه توسعه ورزش‌های بومی یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست. در این راستا فدراسیون‌های زیادی تشكیل شده و هر یك از آنها در راستای شناسایی ورزش‌های محلی استان‌های مختلف فعالیت خواهند كرد.

در ادامه سید امیر حسینی رییس كمیته‌ی فرا ملی كردن ورزش باستانی گفت: تا كنون با همكاری چند شبكه‌ی تلویزیونی اروپایی و آمریكایی گزارش‌های متعددی پخش شده است كه می‌توان در این خصوص به شبكه‌های CNN و EUROSPORT اشاره كرد. همچنین شبكه‌ی آلمانی ZDF نیز برای تهیه‌ی برنامه از ورزش‌های باستانی ایران اعلام آمادگی كرده‌اند. ما نیز همكاری خود را با شبكه‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌های خارجی در ترویج ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای را با سرعت دنبال خواهیم كرد.

وی در ادامه گفت: در ادامه میهمانان خارجی این همایش كه از زورخانه‌ی بانك مركزی بازدید داشتند، از وجود ورزش‌های باستانی به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی ایران كه می‌تواند در برنامه‌ی تورها جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، یاد كرندد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط