فهرست بستن

آكادمي ملي المپيك و بررسي اهداف امير حسينی: پرهيز از موازي كاری، حمايت از نخبگان

پرهيز از موازي كاري و حمايت از نخبگان ورزشي جز مهم‌ترين اهداف آكادمي ملي المپيك است.

سيد امير حسيني رييس آكادمي ملي المپيك در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در رابطه با مهم‌ترين اهداف اين نهاد با توجه به دور جديد فعاليت كميته‌ي ملي المپيك اظهار كرد: ما با هدف پرهيز از موازي كاري، تداوم فعاليت خدمات به ورزشكاران نخبه و توليد علم (پژوهش‌هاي علمي و توسعه‌ي فعاليت‌هاي علمي ـ فرهنگي از طريق آموزش) به آينده مي‌نگريم. كميته‌ي ملي المپيك با توجه به ساختاري كه داشت، امكانات آكادمي ملي المپيك را ايجاد كرد. اين بخش ماموريت آموزش، پژوهش و آماده‌سازي قهرمانان براي عملكرد بهتر در ميادين ورزشي را بر عهده داشت كه فرصت بازنگري در چارت كميته فراهم نشد. من نظرات خود را به هيات اجرايي قبلي نيز داده بودم كه فرصتي براي اجراي آن از سوي هيات اجرايي وجود نداشت. اما با شروع فعاليت‌هاي جديد، خوشبختانه مسوولان كميته مشتاق هستند تا ساختار فعلي را بهبود ببخشند و از موازي كاري كه موجب اتلاف منابع مي‌شود،‌ جلوگيري كنند.

وي افزود: به نظر مي‌رسد تمركز آموزش و پژوهش در آكادمي ملي المپيك امري منطقي است كه بايد بخش ستادي در كميته و بخش اجرايي به جاي ديگر سپرده شود.

حسيني در ادامه‌ي گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا به مهم‌ترين اهدافي كه مهندس هاشمي طبا در حكم ابلاعي به وي روي آن تاكيد كرده بود اشاره كرد و افزود: مطالعه در خصوص راه‌اندازي، تجهيز و آماده‌سازي آكادمي ملي المپيك و تامين و تقويت نيروي انساني براي پيشبرد فعاليت‌ها جز اهداف ابتدايي بود كه با حضور ژاك روگ قدم اوليه برداشته شد. آكادمي هم اكنون داراي مركز آموزش، سنجش، توسعه‌ي نيروي انساني، مركز پزشكي ورزشي و مركز خدمات است. در بحث حمايت از قهرمانان نخبه‌ي المپيك، با آماده‌سازي روي ورزشكاران المپيك آتن، شش مدال كسب شد كه ورزشكاران آن در آكادمي تمرين كرده بودند.

وي در ادامه گفت: ما به ورزشكاران جانباز و معلول وزنه‌برداري و واليبال نشسته نيز خدمات ارايه داديم كه هفت مدال توسط اين ورزشكاران نيز به دست آمد. بر اين اساس، بهبود يافتن عملكرد ورزشكاران از طريق تمرينات علمي، جز اهداف اصلي آكادمي است كه تاكنون روي ورزشكاران نخبه به آن دست يافته‌ايم.

رييس آكادمي ملي المپيك، فرا ملي كردن ورزش‌هاي باستاني را از ديگر موارد مورد نظر در حكم ابلاغي خود ذكر كرد و گفت: پس از دو سال و نيم تلاش سرانجام فدراسيون‌ بين‌المللي ورزش زورخانه‌اي با حضور بيست و دو كشور تاسيس شد كه اين امر براي ما به عنوان برگ زريني در فعاليت‌هايمان به شمار مي‌رود.

وي در پايان از برگزاري همايش بين‌المللي المپيزم تا پايان بهمن ماه و برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تخصصي ورزشي از جمله مهم‌ترين اهداف مورد نظر آكادمي ملي المپيك در بحث بين‌الملل ذكر كرد.

مطالب مرتبط