فهرست بستن

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك ما جهانی فكر و محلی كار می كنیم / سقف ورزش باستانی در كشور ما كوتاه است

1385/08/22
11-13-2006
16:56:06
8508-12480: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: قهرمانی – همگانی

رییس آكادمی ملی المپیك گفت: ماموریت‌ ما ترویج و توسعه آرمان‌های المپیك در كشور است و آكادمی با رویكردی ملی ایجاد شده و با شعار جهانی اندیشیدن و محلی عمل كردن، فعالیت می‌كند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «سید امیر حسینی»، رییس آكادمی ملی المپیك امروز در كنفرانس مطبوعاتی گفت: آكادمی در كنار مركز سنجش جسمانی و مشاوره‌ای، مركز روانشناسی را ایجاد كرده كه خدماتی را برای مشاوره ذهنی و فكری ورزشكاران ارایه می‌كند. با دعوت از اساتید بین‌المللی چند دوره را برگزار كردیم و توانستیم خدمات روانی و درمانی را به ورزشكاران ارایه دهیم.

وی با اشاره به این كه یكی از افتخارات كمیته‌ی ملی المپیك، فرا ملی كردن ورزش‌های باستانی است افزود: خوشحالیم كه ورزش‌های باستانی فرا ملی شده و 33 كشور از این ورزش استقبال كرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال كه برای توسعه ورزش‌های باستانی كه از اهداف آكادمی ملی است چه كارهایی شده است گفت: ما توسعه را زمانی خواهیم داشت كه ورزش كشور ما به آن اهمیت بدهد و از آن حمایت كند، یكی از عوامل عقب ماندن ورزش باستانی كوتاه بودن سقف این ورزش در سطح ملی بوده است.

رییس آكادمی المپیك ادامه داد: اگر بخواهیم جایگاه بهتری داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی داشته باشیم و طرح‌های عمرانی ورزش، چندین سال طول نكشد. با توجه به این كه سرانه موجود از استانداردهای بین‌المللی به دور است باید به زیر ساخت‌های ورزشی كمك كرد.

وی با بیان این كه امسال با امكانات فراهم شده در بازی‌های آسیایی قطر 17 هزار و هشتصد ورزشكار حضور می‌یابند و این تعداد نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته، ابراز داشت: این نشان دهنده‌ی آن است كه ورزش در آسیا پیشرفت كرد، حضور مربیان و ورزشكاران از المپیك هم بیشتر است و ما نیز برای پیشرفت و ترقی در این عرصه نیاز به مشاركت بخش خصوصی داریم و دولت باید حمایت خود را از بخش خصوصی بیشتر كند تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در جهان و آسیا به دست آوریم.

مطالب مرتبط