فهرست بستن

کارگران باید 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته داشته باشند

سرپرست فدراسیون ورزش کارگری گفت: آمده ام تا از تجربه ورزشی و مدیریتی که در این سال ها به دست آورده ام برای کمک به کارگران و نشاط آنها استفاده کنم.

سید امیر حسینی که به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش کارگری انتخاب و جایگزین امیرحسین زادگان شد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در ابتدا جا دارد از اعتمادی که وزیران ورزش و جوانان و کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشتند و بنده را به عنوان مسئول ورزش کارگری انتخاب کردند تشکر کنم. برایم فعالیت در حوزه ورزش کارگران که زحمت زیادی برای جامعه می کشند افتخار است.

وی افزود: امیدوارم بتوانم تجربیاتی را که در این سال ها به دست آورده ام برای پیشرفت ورزش کارگری بکار بگیرم و گام های موثری را برای ایجاد نشاط، تحرک، روحیه و انگیزه در این قشر زحمتکش بردارم.

سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اهداف تشکیل این فدراسیون، اضافه کرد: ارتقای سطح کیفیت زندگی سالمندان، کارگران و خانواده های تحت پوشش بهزیستی، ایجاد روحیه سرزندگی، شادابی، تحرک و در نتیجه سلامت کارگران و خانواده هایشان از جمله مهترین این اهداف است که باید برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: چندی پیش شورای راهبردی وزارت کار تشکیل شد و با توجه به اهمیت داشتن نیروی کار سالم، خلاق، با نشاط و توانا، طرح هایی برای ارتقای سطح سلامت این قشر در سند چشم انداز به تصویب رسید. شعار مهم این شورا (ورزش، نشاط، بهره وری) است که بر این اساس برنامه های خوبی طراحی شده و امیدواریم بتوانیم در رسیدن به آنها موفق باشیم.

امیر حسینی گفت: تلاش ما این است تا کارگران مشارکت بیشتری را در فعالیتهای جسمانی و ورزشی داشته باشند و برای این کار هم طرح های خوبی را آماده کرده ایl تا به حد نصاب حداقل سه جلسه ورزش در هفته و یا 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته برسیم.

وی افزود: ورزش یک ابزار تربیتی مناسب در ایجاد روحیه شادابی، نشاط و تلاش است و می توان با انجام فعالیت های بدنی مناسب و سوق دادن جامعه کارگر به سمت ورزش باعث افزایش بهره وری و کاهش برخی هزینه های درمانی شد.

سرپرست فدراسیون ورزش کارگری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 25 انجمن در فدراسیون ورزش کارگری، بیان کرد: برگزاری دومین دوره بازی های المپیاد کارگران کشور و همچنین برگزاری مسابقات انتخابی جهت اعزام کاروان ایران به بازی های جهانی کارگری سال 2017 در لتونی از مهمترین برنامه های ما در سال 95 خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری رالی از خزر تا خلیج فارس که قرار بود در بهمن برگزار شود و بعدها لغو و به نیمه دوم اسفند موکول شد، افزود: به دنبال جذب یک اسپانسر قوی برای برگزاری این برنامه بزرگ هستیم و به محض فراهم شدن شرایط حتما آن را برگزار می کنیم اما فکر می کنم اردیبهشت یا خرداد بهترین زمان برای برگزاری این رالی بزرگ باشد.

سرپرست فدراسیون کارگری در مورد تغییرات در کادر مدیریتی فدراسیون هم گفت: من تازه چند روز است که به فدراسیون آمده ام و می بینم که کادر متخصص و با تجربه‌ای در انجمن های مختلف فعالیت دارند، اما اگر در ارزیابی ها خودمان به این نتیجه برسیم که نیاز به تغییر و تقویت یک بخش وجود دارد این کار را انجام می دهیم.

مطالب مرتبط