فهرست بستن

سید امیرحسینی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان لبنان: آكادمی ملی المپیك ایران می‌تواند به مركز ورزشی جوانان منطقه تبدیل شود


1382/10/10 

 12-31-2003

 11:15:16 

 8210-04530: کد خبر


خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: ورزشی – سازمان ورزش


سید امیرحسینی مشاور رییس سازمان تربیت بدنی با عصر دیروز با وزیر ورزش و جوانان لبنان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار سید امیر حسینی با اهدا سلام مهندس مهرعلیزاده، به �سیبوه هومننیان� وزیر ورزش و جوانان لبنان پیشرفت ورزش لبنان را خوب توصیف كرد.

وزیر ورزش و جوانان لبنان با اشاره به سابقه‌ی فعالیت‌های مشترك در رشته‌هایی همچون جودو و فوتبال خواستار تبادل همكاری و امضا تفاهم نامه همكاری ورزشی و كاربردی میان دو كشور شد.

وی تصریح كرد: با سفر سید محمد خاتمی رییس جمهوری اسلامی ایران و امضا تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف مقدمات این كار آغاز شده است.

امیرحسینی رییس آكادمی ملی المپیك نیز با اشاره به فعالیت‌های آكادمی در زمینه‌های مختلف گفت: آكادمی ملی المپیك ایران می‌تواند به مركز ورزشی جوانان مسلمان منطقه از جمله ایران، سوریه، لبنان و عراق تبدیل شود و این ویژگی ورزش است كه از طریق آن می‌توان همدلی و اتحاد ایجاد كرد.

وی همچنین با برشمردن موقعیت ممتاز ایران در ورزش جانبازان و معلولین پیشنهاد كرد كه لبنان مركزی برای توسعه ورزش‌های با ویلچر شود كه این مطلب مورد توجه وزیر لبنانی قرار گرفت.

گفتنی است از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه توسعه ورزش زنان، مشاركت در فعالیت‌های علمی، توسعه همكاری‌ها در مجامع بین‌المللی و تاسیس فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه بود.

لازم به ذكر است مشاور معاون رییس جمهور از سوی مهندس مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی از وزیر ورزش و جوانان لبنان برای بازدید از ایران دعوت كرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط