فهرست بستن

دبير كل كميته المپيك در گفت و گو با ايسنا: ‌با تاسيس وزارت ورزش مخالفم

دبير كل كميته المپيك گفت: ‌با تاسيس وزارت ورزش مخالفم چرا كه معتقدم در صورت استفاده از تمام ظرفيت‌ها از سوي دستگاه‌هاي مربوط در امر ورزش ‌به اهداف مورد نظر در بعد قهرماني و ورزش همگاني دست خواهيم يافت .

سيد امير حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا، ‌ضمن بيان اين مطلب ‌اظهار داشت: ‌ساختار ورزشي كشور بر اساس قانون تاسيس سازمان تربيت بدني در سال 1350 تعريف شده و به عنوان نقش هماهنگ كننده، ‌وظايف مختلف و مسووليت نظارت بر بخش‌هاي گوناگوني را بر عهده شوراي ورزش كشور گذاشته است.

وي افزود : عملكرد مسئولين كشور مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد، اما متاسفانه روساي جمهور بعد از انقلاب به جهت توجه به او‌لويت‌هاي ديگر ‌به ندرت اين شورا را تشكيل داده‌اند، به طوري كه مثلا در دوران آقاي خاتمي ، شوراي ورزشي تنها يك مرتبه تشكيل شده است .

امير حسيني با اشاره به ساختار متفاوت ورزشي در كشورهاي گوناگون تصريح كرد: ‌اين ساختار در كشور ما خوب است و از اين بابت مشكلي نداريم، يعني معضلات در بخش‌هاي ديگري وجود دارد . وي ادامه داد:‌ در دهه‌ي اول انقلاب، ورزش قهرماني نياز نداشتيم . اما كم كم اين رويه بهبود يافت و ورزش قهرماني در دور دوم انقلاب به امري مستحب تبديل شد . در اين راه جمله معروف حضرت امام (ره ) كه فرمودند: من ورزشكار نيستم اما ورزشكاران را دوست دارم، باعث شد خيلي‌ها ورزش دوست شوند و اين امر همچنان به عنوان يك مساله جدي مورد اهتمام قرار گرفت. بنابراين بايد تلاش كنيم كه در دهه‌ي سوم انقلاب ورزش را نهادينه كنيم .

دبير كل كميته المپيك خاطر نشان كرد :‌متاسفانه در برنامه سوم توسعه، ‌عواملي كه فقط ورزش را دوست داشتند (‌نه به عنوان ورزش قهرماني ) باز هم آن را به عنوان يك وسيله و ابزار فقط دوست داشتني نگاه كردند؛ در حالي كه ورزش قهرماني بر وحدت و غرور ملي تاثيرگزار است . دبير كل كميته المپيك در ادامه، ضمن تاكيد بر نقش به‌سزاي نهادها و سازمان‌هاي مرتبط در امور ورزشي بر ميزان توفيق ورزشكاران در رقابت‌هاي جهاني و المپيك گفت: ‌به طور مثال در رشته تيراندازي، 34 مدال توزيع مي‌شود، ليكن سهم ورزشكاران ايراني در آن صفر است . اين در حاليست كه تيراندازي به عنوان ورزش تخصصي ارتش بايد از جانب اين نهاد مورد اهتمام قرار بگيرد . اين وضعيت در مورد ورزش‌هايي چوي قايقراني به عنوان ورزش تخصصي نيروي دريايي و يا ورزش‌هاي رزمي جودو و تكواندو نيز صدق ميكند .

وي ادامه داد: در بحث آموزش علمي تربيت بدني و آموزش و پرورش نيز شاهديم كه متاسفانه مثلا در وزارت آموزش و پرورش، ‌بحث پرورش تقدم دارد و اين قضيه موجب نهادينه نشدن فعاليت‌هاي مربوط به امور بدني نيز شده به طوري كه شما مي‌بينيد در سبد هزينه خانواده‌ها، هزينه كلاسهاي خصوصي آموزشي جايگاه خاصي يافته، اما اختصاص بودجه براي فعاليت‌هاي ورزشي به ندرت و با اكراه صورت مي‌گيرد. بنابر اين باز هم بر اين نكته تاكيد دارم كه اگر مي خواهيم ورزش قهرماني را نهادينه كنيم، چاره آن تغيير سياست‌هاي نهادهاي مرتبط با امر ورزش است، نه تغيير كل ساختار نظام ورزش .

سيد امير حسيني در پايان خاطر نشان كرد: ‌اگر بخواهيم در بازي‌هاي آسيايي پوسان (2002) به كسب مقام پنجم فكر كنيم حداقل بايد خود را براي كسب 24 مدال آماده سازيم .

مطالب مرتبط