فهرست بستن

نقل و انتقال صحیح بازیكنان منجر به ارتقا سطح كیفی ورزش كشور می‌شود

1380/08/22
11-13-2001
11:49:00 8006
-03860: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: ورزشی

نقل و انتقال صحیح بازیكنان منجر به ارتقا سطح كیفی ورزش، دستیابی به منابع مالی و مبادله‌ی فرهنگی می‌شود.

سید امیر حسینی معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق افزود: فوتبال امروز به عنوان یك صنعت تلقی می‌شود، خدماتی كه این صنعت ارایه می‌كند، تربیت ورزشكاران برای حضور در مسابقات مختلف است.بسیاری از باشگاههای اروپایی از طریق تربیت بازیكنان به منابع درآمدی خوبی دست پیدا كرده‌اند، كه با سیستم و نظام كشف استعداد و پرورش آ‎ن توانستند هم به منابع مالی مهم دست یابند و هم در ارتقا سطح ورزش جهان تاثیر داشته باشند.

وی افزود:از سوئی انتقال بازیكنان در طی سالهای اخیر در ورزش كشور ما رایج شده و علاوه بر ورزش فوتبال، امروز در سایر رشته‌های ورزشی نیز این امر به چشم می‌خورد. به نظر من دستاورد حضور ورزشكاران در میادین مختلف از جهت ابعاد فنی می‌تواند قابل توجه باشد، زیرا آنها با نظام، ساختار، روابط و ضوابط پیشرفته‌ی ورزشی آشنا می‌شوند و در هنگام بازگشت با انتقال این ارزشها می‌توانند در ارتقا ورزش كشور ما موثر باشند. اما بعضا هم مشاهده می‌شود كه اگر زمینه‌ی فرهنگی بالایی نداشته باشیم،نمی توانیم در فرهنگ دیگران مستحیل شویم.

وی ادامه داد: اما بطور كلی مهاجرت در تاریخ اسلام، مسئله بسیار مهمی تلقی شده است. مثلا هجرت پیامبر اكرم (ص) موجب پیدایش تمدن اسلامی شده است. اما در بخش فنی وقتی كه استعدادها و تواناییهای او در محیط داخلی جواب نمی‌دهد، لازم است كه به میادین بالاتری دست یابند.این موضوع چه در داخل و چه در سطح فراملی می‌تواند اثر گذار باشد. اگر محاسن این موضوع را در نظر بگیریم، چه از نظر فنی، و چه از نظر اقتصادی و فرهنگی دستاوردهای خوبی برای ما خواهد داشت.

سید امیر حسینی افزود: صنعت ترانسفر تابع مقررات خاصی است كه طبق آن نقل و انتقال بازیكن صورت می‌گیرد. متاسفانه در گذشته بسیاری از ورزشكاران، به دلیل عدم آگاهی از این مقررات دچار خسران شده‌اند، آشنایی مدیران باشگاهها با این مقررات كمك بسیاری جهت انجام مشاوره لازم برای انتقال ورزشكاران از باشگاهی به باشگاه دیگر می‌كند. در حال حاضر نیز صنعت ترانسفر به عنوان منبع درآمدی برای باشگاهها محسوب می‌شود و بسیاری از باشگاههای ما با توجه به وضعیت فعلی از طریق نقل و انتقال بازیكنان كمبود درآمدشان را تامین می‌كنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط