فهرست بستن

سيد اميرحسينی در ديدار با وزير ورزش و جوانان لبنان: آكادمي ملي المپيك ايران میتواند به مركز ورزشی جوانان منطقه تبديل شود

سيد اميرحسينی مشاور رييس سازمان تربيت بدنی و رییس آکادمی ملی المپیک با عصر ديروز با وزير ورزش و جوانان لبنان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار سيد امير حسيني با اهدا سلام مهندس مهرعليزاده، به «سيبوه هومننيان» وزير ورزش و جوانان لبنان پيشرفت ورزش لبنان را خوب توصيف كرد. وزير ورزش و جوانان لبنان با اشاره به سابقه‌ي فعاليت‌هاي مشترك در رشته‌هايي همچون جودو و فوتبال خواستار تبادل همكاري و امضا تفاهم نامه همكاري ورزشي و كاربردي ميان دو كشور شد.

وي تصريح كرد: با سفر سيد محمد خاتمي رييس جمهوري اسلامي ايران و امضا تفاهم نامه در زمينه‌هاي مختلف مقدمات اين كار آغاز شده است. اميرحسيني رييس آكادمي ملي المپيك نيز با اشاره به فعاليت‌هاي آكادمي در زمينه‌هاي مختلف گفت: آكادمي ملي المپيك ايران مي‌تواند به مركز ورزشي جوانان مسلمان منطقه از جمله ايران، سوريه، لبنان و عراق تبديل شود و اين ويژگي ورزش است كه از طريق آن مي‌توان همدلي و اتحاد ايجاد كرد.

وي همچنين با برشمردن موقعيت ممتاز ايران در ورزش جانبازان و معلولين پيشنهاد كرد كه لبنان مركزي براي توسعه ورزش‌هاي با ويلچر شود كه اين مطلب مورد توجه وزير لبناني قرار گرفت.

گفتني است از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه توسعه ورزش زنان، مشاركت در فعاليت‌هاي علمي، توسعه همكاري‌ها در مجامع بين‌المللي و تاسيس فدراسيون بين‌المللي ورزش زورخانه بود. لازم به ذكر است مشاور معاون رييس جمهور از سوي مهندس مهرعليزاده رييس سازمان تربيت بدني از وزير ورزش و جوانان لبنان براي بازديد از ايران دعوت كرد.

مطالب مرتبط