فهرست بستن

نخستین “هم‌اندیشی بین‌المللی تاریخ ورزش ایران” در تهران برگزار می‌شود

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۲۲‬
داخلی. ورزشی. هم‌اندیشی.

نخستین “هم اندیشی بین‌المللی تاریخ ورزش ایران” با هدف شناخت بیشتر پیشینه و ریشه‌های تاریخی ورزش كشور با حضور پژوهشگران و صاحبنظران داخلی و خارجی ‪۲۹‬آبان ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

“سیدامیر حسینی” رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك، با مهم خواندن بازیهای آسیایی ‪۲۰۰۶‬قطر گفت : این رویداد ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آكادمی تمام تلاش خود را برای آمادگی مطلوب روحی و جسمی ورزشكاران كشورمان بكار برده است.

وی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در المپیك آتن ‪۱۰‬هزار و ‪۷۰۰‬شركت‌كننده از تمامی قاره‌های جهان حضور داشتند ، و این در حالی است به عنوان میزبان بازیهای آسیایی قطر خود را برای استقبال از ‪۱۳‬ هزار و ‪۸۰۰‬ورزشكار از قاره آسیا آماده كرده است.

حسینی تعداد زیاد ورزشكاران شركت‌كننده را حاكی از اهمیت مسوولان كشورهای آسیایی به ورزش و بهزیستی مردم این قاره عنوان كرد و اضافه كرد:
بنابراین آكادمی با تهیه بهترین تجهیزات و امكانات از عمده‌ترین سازندگان تجهیزات ورزشی شرایط را برای آمادگی هرچه بهتر ورزشكاران كشور فراهم كرد.

وی ادامه داد: طی سال جاری آكادمی در كنار مركز سنجش و قابلیت‌های جسمانی و مركز پزشكی ورزشی ، مركز روانشناسی ورزشی را نیز راه‌اندازی كرد تا بتواند نیم رخ روانی ورزشكاران را شناسایی و در تقویت نقاط قوت و از بین بردن ضعف‌های روانی آنان گامهای موثری بردارد.

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك افزود: كارشناسان این مركز تا حد امكان در اردوهای تیم ملی حاضر شدند و برای افزایش آمادگی روانی ورزشكاران تلاش كردند.

وی گفت : با توجه به اینكه امسال اعتبار آكادمی ‪۸۰‬درصد كاهش نسبت به سال گذشته داشته است ، در مذاكراتی كه با مهندس “علی‌آبادی” رییس سازمان تربیت بدنی داشتیم قرار شد، اعتبار ما افزایش یابد.

“هایده صیرفی ” دبیر علمی این همایش نیز در گفت و گو با خبرنگاران، ارتقا سطح دانش و ترویج علمی تاریخ و فرهنگ ورزش، بسترسازی مناسب جهت ارایه دیدگاه‌های علمی و تبادل یافته‌های پژوهشگران و صاحبنظران داخلی و خارجی و ارایه آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه تاریخ ورزش ایران رااز مهم‌ترین اهداف این همایش یك روزه عنوان كرد.

وی افزود: از زمان فراخوان، حدود ‪۸۰‬مقاله به دبیرخانه رسید كه چكیده این مقالات در كمیته علمی هم اندیش مطرح شد كه در نهایت و پس از دو نشست، ‪۴۶‬مقاله پذیرفته شد كه ‪۴۰‬مقاله آن، خارجی است .

صیرفی گفت : از مجموع این مقالات ‪۲۱‬مقاله به شكل سخنرانی در هم‌اندیشی ارایه می‌شود و ‪۲۵‬مقاله به شكل پوستر خواهد بود.

وی، “ورزش ایران در دوران باستان ” ، ” ورزش ایران از زمان اسلام تا عصر صفویه ” و “ورزش از عصر صفویه تا كنون ” را سه محور این هم اندیشی عنوان كرد.

صیرفی ادامه داد: در پایان همایش، لوح فشرده‌ای از سخنرانی‌ها و پوسترها و كتابی حاوی چكیده مقالات با عنوان نخستین هم‌اندیش تاریخ ورزش ایران در اختیار شركت‌كنندگان و علاقه مندان قرار می‌گیرد.
http://www.irna.ir/fa/news/view/line-13/8508222443140324.htm

مطالب مرتبط