فهرست بستن

مراسم تودیع و معارفه رئیس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برگزار شد؛ بدرقه شكوهمند

«بدرقه شكوهمند» این تمام عباتی است كه زبان، توان بیانش را در وصف مرد خستگی ناپذیر و پرتلاش آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برخود می تابد . گذر ایام چنان بر منطق ما خوش آمد كه انگار گویی نمی توان تاب باور گذر 6 سال فروغ و تلالو و خدمت رسالنی به ورزش كشور را باور نمود اما به رسم هر آغاز ، امروز میعاد وداع بود.

به باور بسیاری از كارشناسان و محققان ورزشی ، دستمایه و دسترنج زحمات این بزرگان ورزشی چون سید امیر حسینی تنها به فروغ در بازی های آسیایی و المپیك ختم نمی شود بلكه بهره گیری از تجارب تاسیس و همچنین وجود ماهیتی آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك امروزه از سوی بسیاری از كشورهای آسیایی مورد الگو برداری قرار گرفته ومی گیرد.

مراسم تودیع سید امیر حسینی رئیس پیشین آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك و همچنین دكتر مهرزاد حمیدی رئیس این مركز طی مراسمی و با حضور اغلب چهره ها و شخصیت های ورزشی ورسانه های دیداری و شنیداری صبح امروز در سالن همایش های آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برگزار شد.

رضا قراخانلو رییس كمیته ملی المپیك در این مراسم با موفقیت آمیز دانستن عملكرد شش ساله‌ آكادمی ملی المپیك خطاب به اعضای حاضر گفت: به عقیده‌ من آكادمی ملی المپیك طی شش سال گذشته عملكرد بسیار خوب و موفقیت آمیزی داشته است كه پس از تاسیس آن در زمان ریاست “هاشمی‌طبا”، توانست قدم‌های خوبی را در بعد داخلی و بین‌الملل بردارد.

وی افزود: هم اكنون نیز بسیار خوشحالیم كه یك مجموعه ای موفق را به مسوولان بعدی تحویل می‌دهیم.

قراخانلو با تشكر از خدمات ارزنده‌ی “سیدامیر حسینی” اظهار كرد: بی‌تردید خدمات وی كه در این مركز علمی ورزشی انجام داد غیر قابل چشم‌پوشی است و پس از این نیز به عنوان یكی از مسوولان سازنده‌ ورزش در بخشی دیگر با ما همكاری خواهد داشت.

وی به حضور “مهرزاد حمیدی” به عنوان رییس جدید آكادمی ملی المپیك به عنوان فردی علمی – ورزشی اشاره كرد و گفت: از دوران دانشگاه با این مدیر قابل رابطه‌ی نزدیكی داشتم و او همواره امانت‌داری دلسوز برای نظام و ورزش كشور بوده است. وی از 19 سال گذشته در صحنه‌ ورزش حضور داشته و سوابق علمی و اجرایی وی بر كسی پوشیده نیست.

رییس كمیته‌ی ملی المپیك ادامه داد: بی‌تردید خدمات رسانی علمی – ورزشی به فدراسیون‌ها و ورزشكاران باید نسبت به گذشته با شتاب بیشتری ادامه یابد و آكادمی ملی المپیك از هر جهت وضعیتش با مدیریت جدید بهتر از گذشته شود چرا كه با توجه به خصوصیات ذاتی این مركز ارتقای سطح علمی آن برای ما بیش از هر چیز دیگری مهمتر است.

قراخانلو گفت: در كمیته‌ ملی المپیك این خط را در سطح آسیا و دنیا دنبال می‌كنیم كه بتوانیم این مركز را به سطحی علمی – ورزشی در حوزه‌ بین‌الملل برسانیم.

رییس كمیته‌ ملی المپیك خاطرنشان كرد: تقویت علم و عمل مهمترین مساله‌ای است كه باید به آن پرداخته شود و امیدوارم با حضور “حمیدی” دانشگاهیان و ورزشی‌ها بیشتر از گذشته به هم نزدیك شوند. من امروز را روز خوبی برای نظام می‌دانم چرا كه قرار است كاری نوین، خوب و علمی را برای كشور و ورزش كشورمان انجام دهیم.

وی در پایان از خدمات “سیدامیر حسینی” رییس سابق آكادمی ملی المپیك تشكر و ابراز امیدواری كرد “مهرزاد حمیدی” كه چنین مسوولیت سختی را برعهده گرفته است بتواند از عهده‌ی مسوولیت‌ها سربلند بیرون آید.

در ادامه این مراسم سید امیر حسینی كه امروز آخرین روز فعالیت كاری‌اش را در آكادمی ملی المپیك به پایان برد با تشكر از كلیه‌ مسوولان و جامعه‌ ورزش كه وی را در طول سال‌های گذشته همراهی كرده‌اند، گزارش فعالیت شش ساله‌ آكادمی ملی المپیك را ارایه كرد و تاریخچه‌ای را از چگونگی شكل‌گیری آكادمی ملی المپیك، اهداف و مسوولیت‌هایش تشریح كرد.

در ادامه، مهرزاد حمیدی كه به عنوان رییس جدید آكادمی ملی المپیك منصوب شده، این مركز را نگین انگشتر مراكز علمی – ورزشی كشور و جایی كه علم و عمل با هم تلفیق می‌شود،‌ دانست. وی گفت: آكادمی ملی المپیك جایی است كه شكاف بین دانشگاه و ورزش و بین دانستن و نداستن در حوزه‌ی ورزش از بین می‌رود.

وی ادامه داد: من به سهم خودم از كلیه زحمات افرادی كه در این مركز باعث حفظ و ایجاد بالندگی آكادمی ملی المپیك شده‌اند، تشكر می‌كنم كه در این زمینه سید امیر حسینی سهم ویژه‌ای را ایفا كردند.

وی با بالا دانستن شان آكادمی ملی المپیك خطاب به اعضای حاضر گفت: هم اكنون در سال المپیك قرار داریم و كلیه‌ حمایت‌ها از جامعه ورزش باید بیشتر از گذشته شود و همه‌ توان مسوولان و جامعه‌ ورزشی برای كسب نتیجه‌ مثبت در بازی‌های المپیك 2008 پكن باید به صورت یكپارچه جمع شود.

وی در توضیح برنامه‌های خود گفت: خوشبختانه روند برنامه‌ محوری در آكادمی ملی المپیك شروع شده و این قضیه باید تقویت شود. اولین محور كاری باید اولویت مدار بودن برنامه‌های سال آینده باشد كه بیشترین انرژی خود را صرف فدراسیون‌های المپیكی و پارالمپیكی خواهیم كرد. در ادامه مسابقات كشورهای اسلامی را در پیش داریم كه باید زمینه لازم را برای استفاده تیم‌های ملی فراهم كنیم. پس از آن مهمترین مسابقه‌ای كه در پیش داریم به بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو چین بازمی‌گردد كه جزء اهداف بلند مدت ما محسوب می‌شود.

وی افزود: البته این مكان تا زمان برگزاری بازی‌های المپیك 2008 پكن به صورت ویژه در اختیار المپیكی‌ها قرار دارد و اگر لازم بدانیم حتی برنامه‌هایی را نیز جابجا می‌كنیم تا المپیكی‌ها بهترین استفاده را از امكانات موجود ببرند.

رییس آكادمی ملی المپیك در پایان صحبت‌های خود گفت: ما باید سعی كنیم خدمات كیفی را چه در سطح داخل و چه در سطح بین‌الملل برقرار كنیم تا بتوانیم در سطح منطقه مطرح شویم. در همین راستا باید ارتباط تنگاتنگی را با كمیته بین‌المللی المپیك و دانشگاه‌های داخل و خارج از كشور برقرار كنیم و در ادامه برنامه‌ای دراز مدت و استراتژیك را برای این مركز تدوین كنیم.

وی نیز از سیدامیر حسینی و كلیه‌ مسوولانی كه در این مركز برای ورزش قهرمانی فعالیت و خدمات رسانی كرده‌اند تشكر كرد و خواستار حمایت ویژه از آنها برای اهداف آتی ورزش شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم رییس كمیته‌ ملی المپیك، با اهدای لوح تقدیری از زحمات سید امیر حسینی رییس پیشین ‌آكادمی ملی المپیك تشكر كرد و مهرزاد حمیدی را رسما به عنوان رییس جدید آكادمی ملی المپیك معرفی كرد.

مطالب مرتبط