فهرست بستن

فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي 7 ساله شد

آيين هفتمين سالگرد تاسيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي با حضور مسئولان اين نهاد بين‌المللي و ورزش ايران در سالن مركز تربيت معلم نسيبه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز بيستم مهرماه سال 1383 بود كه مقام معظم رهبري از مسئولان ورزش كشور خواستند تا زيبايي‌هاي ورزش زورخانه‌اي را به خارج از مرزها گسترش دهند تا مردمان ساير سرزمين‌ها نيز با ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگي اين ورزش آشنا شوند. از آن پس بود كه فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي به رياست محسن مهرعليزاده، رييس وقت سازمان تربيت بدني تاسيس شد و اكنون اين فدراسيون بين‌المللي هشتمين سال فعاليت‌هاي خود را در شرايطي آغاز مي‌كند كه هم‌اكنون 62 كشور دنيا اين ورزش را پذيرفته‌اند و فدراسيون ملي ورزش زورخانه‌اي را در كشورشان تشكيل داده‌اند.

مراسم سالگرد تاسيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي امروز با حضور چهره‌هايي سيد امير حسيني، رييس و دبيركل فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي و اعضاي هيات رييسه چند مليتي اين فدراسيون در كنار افرادي همچون عليرضا سليماني و عليرضا رضايي و تيمور غياثي به عنوان قهرمانان ملي ايران و مسئولاني همچون حسين فرزامي و محمدرضا زادمهر از فوتبال و ديگر ورزشكاران از رشته‌هاي مختلف آغاز شد و در اواسط اين برنامه حميد سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان نيز به جمع حاضرين اضافه شد.

در ابتداي اين مراسم كه با زنگ زورخانه و نواي مرشد آغاز شد، سيد امير حسيني با قرائت اشعاري از شاهنامه فردوسي، به همه حاضرين خير مقدم گفت و در ادامه گزارش عملكردي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي گذشته ارائه كرد.

حميد سجادي معاون وزارت ورزش نيز پس از حضور در سالن، پشت تريبون رفت و ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش يادآور شد: خوشحالم كه امروز يكي از ماموريت‌هاي بزرگ مديران ورزشي انجام شده. خوشحاليم كه امروز مسئولان توانسته‌اند يكي از دستورهاي مقام معظم رهبري در ورزش را اجرايي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار تعامل و همكاري هرچه بيشتر فدراسيون ملي و فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي شد. در ادامه اين بخش نيز رداي ويژه فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي از سوي محسن مهرعليزاده به حميد سجادي اعطا شد. اين مراسم با اجراي نمايشي چند تن از نوجوانان ادامه پيدا كرد و نماهنگ‌هايي نيز در اين زمينه پخش شد.

يكي از جالب‌ترين بخش‌هاي مراسم هفتمين سالگرد تاسيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي زورخانه‌اي سخنراني سفير كشور ژاپن در تهران بود كه پشت ميكروفن رفت و به زبان فارسي با حاضرين سخن گفت.

او حتي در ادامه، شعري را نيز به زبان فارسي قرائت كرد كه از سروده‌هاي خودش بود. اين مسئله باعث ايجاد هيجان خاصي در ميان حاضرين شد. سفرا و نماينده‌هاي كشورهاي مختلف و اعضاي هيات رييسه فدراسيون ورزش زورخانه‌اي نيز از سخنرانان ديگر اين مراسم بودند.

مطالب مرتبط