فهرست بستن

مدیریت ورزش ایران منفعل و فاقد نگاه آینده‌پژوهی است / بی ثباتی مفرط در فوتبال نتیجه دخالت دولت و نهادهاست

دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک درباره شرایط این روزهای فوتبال ایران گفت: وقتی دولت و نهادهای مختلف دخالت می‌کنند می شود همین وضعیت بی‌ثباتی که دیدیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدامیر حسینی دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک و معاون فرهنگی پیشین سازمان تربیت بدنی با حضور در برنامه زاویه گفت: ما در دوران جنگ با محدودیت‌ها و سختی‌های زیادی مواجه بودیم و بدترین حادثه این بود که مدیران نسبت به وضعیت منفعل می‌شدند. لذا نگاه به آینده چیزی است که در ورزش ما خیلی لازم است و آینده پژوهی در ورزش اهمیت زیادی دارد. فدراسیون‌های بین‌المللی الآن ما را جلو می‌برند ولی ما هم نباید منفعل باشیم. از یک طرف ما هم نباید منفعل باشیم و باید آینده را نگاه کنیم.

او در ادامه گفت: روزی که اقای سجادی وزیر ورزش شد من به واسطه رفاقتی که بود پیشنهاد کردم یک شورای راهبردی امور بین‌المللی ورزشی تشکیل شود. این شورای راهبردی امور بین‌الملل آینده ورزش را ببیند. با این روندی که رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی دارد، اگر در آینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا بیاید ما از چه ظرفیت عظیمی محروم می‌شویم. لذا نگاه راهبردی و آینده پژوهی بسیار مهم است.

سیدامیر حسینی در خصوص راهکارهای حل این مشکل گفت: فدراسیون فوتبال باید یک برنامه راهبردی 5 ساله یا 10 ساله و 20 ساله داشته باشد و در اوضاع بی‌ثباتی نمی‌شود کاری کرد اما در سال‌های اخیر دچار یک بی‌ثباتی مفرط بودیم که امکان برنامه‌ریزی موثر را گرفت. فوتبال باید به دست فوتبالی‌ها اداره شود. تصمیم‌گیری برای فوتبال باید در درون آن انجام شود. وقتی دولت و نهادهای مختلف دخالت می‌کنند می شود همین وضعیت بی‌ثباتی که دیدیم. متولی امر ورزش فوتبال مجمع فدراسیون فوتبال است. برنامه‌های فدراسیون فوتبال باید توسط مجمع به تصویب برسد. مجمع نباید نمایشی و دکوری باشد. مجمع باید برنامه‌ها را کنترل کند. فیفا می‌گوید برنامه من برای جام جهانی این است و گروه‌هایی برای ارزیابی و کنترل دارد و تصمیم‌سازی می‌کند. ما فاقد کنترل و ارزیابی هستیم.

مطالب مرتبط